Informatie


Wie zijn wij?

 

Wij zijn Anneke, Femke en Feride en zijn Master pedagoog/orthopedagoog i.o. 

Mijn naam is Anneke Kuilman, ben student Master Pedagogiek/Orthopedagogiek en leerkracht in het basisonderwijs.  

 Na de leerkrachtenopleiding ben ik gaan werken in het basisonderwijs. Ik ben begonnen bij de kleuters en ging in steeds hogere groepen lesgeven. De interactie met de bovenbouw-leerlingen geeft mij veel energie. Naarmate ik in hogere groepen terechtkwam, stuitte ik ook op meer gedrags-, leer-, en ontwikkelingsproblematiek. Ik vond dit uitdagend en vooral heel interessant. Ik merkte dat de dingen die ik doe in de klas meestal helpen en bijdragen aan een goede ontwikkeling: zowel individueel als voor de hele klas. Maar waarom? Ik wilde wetenschappelijker achtergrondinformatie en meer bewezen interventies toepassen. Naar aanleiding hiervan ben ik de Masteropleiding Pedagogiek/Orthopedagogiek gaan doen. Ik ging van onbewust bekwaam naar bewust bekwaam! Het lukt steeds beter om de wetenschappelijke theorie met de praktijk. Dit wil ik graag delen met anderen.  

Naast mijn studie en werk zeil ik graag in mijn vrije tijd. Ook ga ik wekelijks naar Shinkyokushin karate, ga ik regelmatig hardlopen en naar de sportschool. Ik ben erg geïnteresseerd in politiek, wetenschap en gedrag. Ook heb ik een eigen bedrijf om wetenschappelijke kennis te implementeren in het onderwijs: InnerSideSupport 

Met ‘Onderwijs OP 1’ hoop ik bewustwording, betrokkenheid en inzichten te stimuleren. Het onderwijs vormt de maatschappij van de toekomst. Het is urgent, relevant en noodzakelijk om hier zorgvuldig mee om te gaan. Het karakter van de leerkracht is essentieel om goed onderwijs te geven en leerlingen t onderwijzen, begeleiden en te helpen. Wanneer dit gecombineerd wordt met wetenschap kan dit elkaar ondersteunen. De leerkracht geeft karakter en kleur, de wetenschap geeft bewezen informatie en handvatten. 

 Wetenschap en onderwijs: waarom kiezen als het allebei kan?  


Mijn naam is Femke van 't Leven, ik ben student Master Pedagogiek/Orthopedagogiek en leerkracht in het basisonderwijs. Op dit moment ben ik werkzaam op een school in Den Haag. Hier sta ik voor de klas en doe ik ambulant werk gericht op de zorg van leerlingen bij ons op school. Door mijn gehele loopbaan heb ik altijd interesse gehad in de Pedagogiek. Ik haal mijn energie uit het leren van nieuwe dingen en ben toen gestart aan de Masteropleiding. Met veel plezier en enthousiasme ga ik te werk binnen mijn opleiding. Naast Pedagogiek ben ik ook erg geïnteresseerd in de wetenschap, onderwijsvernieuwing en het bieden van advies gericht op het verbeteren van onderwijs 

In mijn vrije tijd hou ik van sport. Ik hockey dan ook drie keer per week en ik probeer daarnaast ook te sporten in de sportschool. Tevens hou ik enorm van gezelligheid en ben ik ook graag te vinden in de buurt van mensen. Ik ben een mensenmens en sta altijd open voor nieuwe connecties. Ik hou van het organiseren en plannen van festiviteiten en zet me in mijn werk, maar ook in privé graag in om dit te realiseren.  

Met 'Onderwijs OP1' hoop ik betrokkenheid en bewustwording te creëren op het gebied van onderwijs en pedagogiek. Ik hoop dat we in staat zijn anderen te inspireren en te motiveren om samen het beste onderwijs te realiseren. Tevens heb ik als doel om Onderwijs op 1 als platform uit te laten groeien, waarin iedereen zich vrij voelt om kennis met elkaar te delen en uit te wisselen. 


Hi ik ben Feride Nalkiran.

Ik werk al 15 jaar met veel plezier als leerkracht in het basisonderwijs en volg daarnaast de opleiding Master Pedagogiek om meer verdieping te vinden. Wat voor mij belangrijk is, is het bieden van zorg en begeleiding op maat, omdat ieder mens uniek is. Daarnaast hecht ik veel waarde aan eigen verantwoordelijkheid en zelfstandigheid, omdat dit bijdraagt aan kansengelijkheid. Ik denk graag in oplossingen en mogelijkheden en probeer kinderen hierbij in hun kracht te zetten.

Met 'Onderwijs OP1' wil ik onderwijsprofessionals inspireren en bewust maken van hun invloed. Onderwijsprofessionals hebben namelijk veel meer macht in handen dan ze zelf denken. Ik merk dat veel onderwijsprofessionals zichzelf snel zien als een lijdend voorwerp, terwijl ze proactief kunnen zijn en meer invloed kunnen uitoefenen. Ik wil graag bijdragen aan meer bewustwording hierover.

Naast mijn werk ben ik een enthousiast persoon met een groot empathisch vermogen. Ik ben een doorzetter en altijd op zoek naar verbinding tussen mensen. Mijn hobby's zijn onder andere sporten, wandelen, lezen en leuke uitjes met mijn gezin.